keinginan nabi saw.


Random Hadith Widget

Saturday, July 9, 2011

amal agama dan sains



Assalamualaikum


Ehem ehem ehem.


Apakah?

Kita Makan madu bila saintis kata penting sebab kita memerlukan vitamin-vitamin tertentu di dalamnya?

Atau kita makan berjemaah dalam talam bila saintis kata ia akan merembeskan enzim yang baik yang akan terkongsi oleh ahli jemaah tersebut?

Atau puasa bila saintis kata ianya diet yang berkesan?

atau Adakah kita solat malam bila saintis kata ianya amat baik untuk membaikpulihkuatkan system tenaga kejantanan kelakiaan?

Atau kita bela janggut bila saintis kata bila si isteri mengusap janggut suami ia akan menransang system testoran lelaki?

Cuba kita fikir-fikir semula. Adakah kita buat sesuatu amal itu kerana ianyanya perintah Allah dan sunnah nabi saw. atau bila saintis telah menemukan sesuatu perkara ajaib di sebalik perintah Allah dan sunnah nabi saw. baru kita nak amal?



klik gambar untuk besar


salah sorang member alim aku kata bahawa "saintis ialah boneka dajjal"


isk3. bila dakwah iman ditinggalkan maka manusia akan terkesan dgn makhluk dan sifat makhluk


sahabat-sahabat r.hum mengamalkan segala amalan agama dengan memandang ianya adalah perintah Allah dan sunnah nabi saw..maka Allah memberi kejayaan kepada mereka.


Sebenarnya beberapa hari lepas DR.SAM (Dua Rakaat Selesai All Masalah) Rasputin seorang artis veteran yang dulu terkenal dengan lagu “saya anak Malaysia” telah datang ke UiTM segamat. Dengar kata rumah mertua beliau di segamat. Beliau ikram ambil student untuk ke mesyuarat mingguan halaqah.

dr.sam rasputin (selalu nampak kat masjid sri petaling tp segan nak tegur..huhu)





Masyallah, semoga Allah muliakan beliau di akhirat. (tak pasti la pulak pak guard uitm tahu kedatangan dr.sam?)





3 comments:

  1. ilmu sains belajar ok,tp perlu menafikan kerana org yg belajaq sains tp x nafikannya,dia tidak akan nampk Allah...maksudnya dia tidak nmpak khbatan Allah

    ReplyDelete
  2. to Anak Pendang Sekeluarga:

    benar tn.

    kata maulana, ilmu sains dan ilmu dunia kalau dipelajari tanpa zikir kepada Allah akan menimbulkan sifat atheis dan membangkang dgn kuasa Allah dalam diri.

    nauzubillah

    ReplyDelete
  3. buktinya, Apple selalu keluarkan iPhone yg lebih canggih dan canggih. Tapi apa nasib iPhone lama2? Tidakkah itu merupakan satu unsur 'kebelakang'? :)

    teknologi semakin murah.

    maaf bagi metafora yg menyakitkan kepala. haha. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...