keinginan nabi saw.


Random Hadith Widget

Monday, August 22, 2011

pengaruh gua



Gua seorang yang berpengaruh

(pengaruh sangat berguna untuk kepentingan dunia)


Gua ialah abang long brader yang sangat berpengaruh suatu ketika dulu di kalangan member-member. Tanpa gua member-member akan rasa tak seronok. Haha perasan lebih.. tapi itulah hakikatnya. Gua bukanlah kepala bagi sesuatu organisasi ataupun pailang mana-mana geng gua cume taiko jer. Namun gua mampu mempengaruhi ramai member-member gua dalam hal keduniaan suatu ketika dulu.


gua pernah terjebak dgn skinhead. Cume tak tegar..



Gua pun tak pasti apa keistimewaan yang Allah beri kat gua sampaikan gua seolah-olah orang penting di kalangan budak-budak gua.



Iklan:

“alamak tuan, kicap jalen takde tuan! Makan tanpa kicap jalen tak sedap tuan!”

“lekas dapatkan kicap jalen, kalau takde kicap jalen kita batalkan saja perkhemahan ini”



Agaknya gua macam kicap jalen tu la. kalau gua takde dalam sesuatu function tu macam tak berseri jer. Hehe..


Bila budak-budak nak main bowling, mesti nak kene ade gua. Kalau gua tak pergi memang batal la plan. Gile perasan. Kadang-kadang member-member ajak tengok wayang, plan nak tengok cerita lain. Tapi bila gua kata “cerita ni(lain) lagi best”. Terus tukar plan, tengok muvi yang gua cakap akhirnya. Memang best pun. Huhu.


Sampai kekadang gua kesian dan tak sampai hati kalau budak-budak ni plan mati-matian ajak gua, tapi gua tak dapat follow. Gua tahu. Mesti plan akan tebantut. Isk3.


Pentingnya gua dalam persahabatan hinggakan segala plan mesti rujuk gua untuk minta pendapat. Kalau gua kata “ini tak best” semua akan setuju. Kalau gua ajak lepak, huh, sekejap jer budak-budak kumpul. Tak perlu targhib lama-lama. Bile ada plan Sanggup tunggu berjam-jam semata-mata nak tunggu gua datang.


Kalau gua kata “ok, jam sekian-sekian kite lepak kat sekian-sekian”. Pasti dan pasti geng-geng gua sampai. Gua jer yang selalu lambat. Seronok jer senang ajak member. Sangat susah mendengarkan alas an-alasan tak rasional.






Macam tu lah dunia. Semua orang paham.












Kini baru gua sedar, gua seolah-olah hilang pengaruh bila gua mula belajar-belajar buat usaha agama.












p/s: gua akan tetap tunggu luorang walaupun 1000 alasan luorang beri.

p/s 2: gua mula sayang luorang kerana iman yang ada dalam hati luorang.

p/s 3: ya Allah, Kau lah yg mengerti hati ini. kuatkanlah hati saya. Ameen.



5 comments:

  1. assalamualaikum wbt...

    saya pun penah rasa di tinggalkan sejak saya mula berubah.. tapi tak mengapa.. Allah kan ada!(n_n)

    Tuan doa banyak2 sambil nangis supaya mereka bersama-sama tuan dalam usaha agama ini..

    Tak mustahil suatu hari nanti mereka sama-sama kuar jalan Allah dengan tuan nanti. insyaAllah.. (n_n)

    ReplyDelete
  2. wah,gua dulu otai dalam skinhead...dulu gua join skinhead nazi....tempat gua lepak area2 pekan lokstaq....

    ReplyDelete
  3. nam:

    wslm wbt.

    insyallah. doakan saya dan seluruh ummat insyallah.


    Anak Pendang Sekeluarga :

    gua skin oi! siap vespa bagai...gua port kat bandar klang. suar cikang takleh blah! haha

    ReplyDelete
  4. salam...
    erm..saya pon prasan menda ni..
    sama je berlaku kat saya...
    even sblom ni kawan bukan maen baek..
    tp skang ni dah renggang sbb dia tau kita buat usaha..tp takpe la..kawan tu ALlah yg bagi kan..Dia amek sorang...nnti dia bagi lagi ramai..maybe lagi baek..ada la hikmah nye..kita sabar dan redha je la..

    ReplyDelete
  5. Husaini:

    wslm...
    saya dgn member2 still ok. sume masih baik.
    kalau ajak lepak dan hal2 dunia sume still support. isk3..
    cume bile taskil bab2 akhirat hidayat sikit. salah saya la kurang korban.

    doakan saya ye. insyallah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...