keinginan nabi saw.


Random Hadith Widget

Friday, December 3, 2010

bila diri disayangi?

UK's

Bila Diri Disayangi

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namaMu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

( korus )
Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namaMu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
aku dalam kegelapan Engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang Mu
ku berserah diri...

salam geng...apew kabar?
sori lah, aku memang takde kerja r...(tanam kurma buat masa nih..)
so, ni lah antara favorite aku "dulu-dulu"...kaROke
aku bkn nak ckp apew pon..cme nk pesan untuk diri aku sendiri...sementara menghitung hari...hari demi hari..masa berlalu pergi..

antara tanda2 "bila diri disayangi Allah", apa Allah akan buat? :

1. Allah akan letakkan kita dlm keadaan yg menyukakan Allah (e.g; ta'lim, majlis cerita kebesaran Allah)

2. Allah akan letak kita kat tempat yg paling disukaiNya. apalagi kalau bkn MASJID rumah2 Allah

3. Allah akan control hati sanubari kita. akan penuh dgn kebesaran Allah dan sentiasa takut dan takluk dgn Allah

4. Allah akan sentiasa control mulut kita. segala percakapan kita akan menyukakan Allah. tak ckp benda sia2 (saya la tue...huhu)

5. Allah akan kawal setiap perbuatan dan amalan kita. segala gerak-geri kita. tangan, kaki, mata, telinga, dalam baju dan luar baju, dalam seluar dan luar seluar, ats dan bwh....sume akan bergerak demi menyukakan Allah..(sunnah nabi saw la...apelagi)

antara yg dicatat sewaktu kuar...

kalau kita dakwah terus, korban lagi dan tertib...Allah akan dtgkan kepada kita sifat muqarabin. inilah sukses yg sebenar. apa keuntungan org yg dekat dgn Allah, sudah sampai kpd Allah, hampir dgn Allah. Allah berfirman mafhum dlm hadis qudsi:
"klu kamu mendapatkan Aku kamu mendapatkan segala2nya, klu kamu kehilangan Aku kamu kehilangan segala2nya dan aku lebih baik dpd segala2nya"
usaha yg paling tinggi ialah bagaimana mendapatkan Allah. klu sdh dpt Allah dpt segala2nya...(petikan bayan dlm iklan radio islam nusantara)

ok bro...ptg ni gua ade rehsal konvo...wacaulu wachaaaa!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...