keinginan nabi saw.


Random Hadith Widget

Sunday, February 27, 2011

mabuk

assalamualaikum wbt. (korang jwb sambil tersenyum)


tibe2 aku rasa spt di antara boring atau tidak. lalu aku ingin rakamkan beberapa cerita dlm blog nih.

awas! jgn sekali2 mencari siapa dia orang itu!


"mabuk minum arak"

ade 1 orang mabuk minum todi.

dia sudah tak tentu hala laa...

dia punya otak sudah ding dong.

mulut jgn cakap la...bau longkang dah.

baju sudah ke laut.

dia pun jalan.......jalan.........dan jalan.

rupe2nye depan die ade longkang daa.

die pon bantai jalan...

dan terperosok dalam longkang tersebut.

dan akhirnya.....

terus tertidur....huhu (dasat2)

esoknye dia bangun

dia dah sedar sepenuhnya.

dia mandi bersihkan diri.

dia taubat dan istigfar.

"man, masjid jom!...jom!"

die kembali taat Allah dan nabi saw



"mabuk cinta dunia"

ade 1 orang

die kerja siang malam pagi petang

sibuk dgn perniagaan, pekerjaan, ladang dll

dia dapat berjuta wang (rm 0-rm infiniti)

die beli kereta besar

die mau rumah besar

die mau isteri besar (isteri besar???)

die mau makan besar

die mau pakaian besar

die mau tv, sofa, meja makan, perabot....bla3 BESAR!

ade yg dapat

ade jugak yg tak dapat...tp masih sibuk cari wang

"mat jom solat jemaah awal waktu...alah ko nih, tak nampak ke aku tgh sibuk nih. ni pon ibadat jugak..last2 tak sembahyang" isk3 (celah mane ibadat?)

ade wang ade segala2nya

"abah cari duit penat2 ni utk kesenangan kita laa....hahaha"

die pon disibukkn dgn dunia yg bakal dihancurkn ini.

sampai segala perintah Allah dan sunnah nabi saw lupa taat dan besarkan.

tgh jalan2 sambil menikmati ice blended

tibe2 die jatuh dan terperosok dlm longkang mamat ats tadi jatuh.

die pon tertidur.

dan...

eehhh!!


sedar2 kat dalam kubur.


Allah.


nk taubat?


sori....dah terlambat.





the winner is pemabuk minum arak!!!



wahai aku yg byk dose...

jgnlah malu utk bertaubat kerna byk dose,
tapi malulah utk buat dose kerna dah byk kali bertaubat.




p/s: tenang hati aku time khidmat dgn warga emas siang tadi....kitorang masak ikan duri masak kaaarrrriiii!!! haha...Allah bg pedas dan sedap!

4 comments:

  1. superb story mory anyway...

    ReplyDelete
  2. malulah utk buat dose kerna dah byk kali bertaubat

    I LIKE the statement

    ReplyDelete
  3. itu peribahasa dpd keretamayat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...